Monday 6 December 2010

YAKUSOKU

Assalamualaikum....
Perkataan jepun yang aku discover hari ni ialah YAKUSOKU....
YAKUSOKU b'maksud JANJI atau PROMISE
Bila dh buat janji...bolehke ditepati...oleh sebab itu..
aku takut buat janji...takut kalau tak blh penuhi janji...
kalau la aku ade buat janji....tp blm ditunaikn...
tlg bagitau yerk......
Anak-anak skrg bnyk buat janji dekat ibubapa....
"mak saye janji akan bljr rajin-rajin kalau mak belikn motor..."
ini janji ke???siap kene ade balasan....
"Bos saya janji akan siapkn paperwork nie sblm tarikh yg ditetapkn"
Tapi bile paperwork x siap lagi org tu akan bg alasan mcm nie"Bos bagi bnyk sngt kerja sampai tak menang tangan"
Banyak pulak alasan diberi bile tak boleh tepati janji...
"sayang,saya janji akan sehidup semati dengan awak"
Bila sayang itu pergi dahulu...dia pun cepat2 buat keputusan yg sama....iaitu.....
BUNUH DIRI...
nie janji ape pulak???
Adush...pening la....
saya takkan buat janji kalau saya tak mampu..
kalaulah aku terlupa janji yg dibuat...tolong la ingatkn...
ok...
merepek bnyk2 pulak...

No comments:

Post a Comment